Aktuální téma: Stávky ve Francii - v neprospěch logistiky

Nákladní a osobní doprava i nadále omezena

sdílet na:
05.06.2016

Erkrath, 05.06.2016 – Hořící pneumatiky, silnice zablokované nákladními vozidly, prázdné čerpací stanice. Ve Francii trvají protesty proti plánované reformě pracovního trhu již dva týdny. Důsledky na sebe nenechaly dlouho čekat – kvůli částečnému pozastavení výroby nejsou zásobovány čerpací stanice a vláda musela sáhnout do strategických rezerv pohonných hmot. Pro francouzské hospodářství znamenají tyto stávky milionové ztráty. Ale trpí i logistika samotná. Stojící nákladní vozidlo totiž znamená pro dopravní firmu větší ztrátu než jakákoliv „jízda naprázdno“.

sdílet na:

Francie si žije nad poměry, země bojuje mimo jiné s vysokou nezaměstnaností. Nová reforma má uvolnit stávající pravidla na trhu práce a mimo jiné usnadnit propouštění z ekonomických důvodů. Firmy by měly mít větší volnost při nahrazování odvětvových kolektivních smluv podnikovými dohodami a příplatky za přesčasové hodiny se mají snížit z 25 na 10 procent. Zejména taková povolání, jako jsou řidiči v dálkové dopravě, kteří pravidelně pracují přesčas, by reforma zasáhla tvrdě. Na protest blokovaly tisíce řidičů minulý týden silnice se svými nákladními vozy.

Zastavení provozu je drahé

V takových chvílích pak jasně vyjde najevo, jak zásadní pro hospodářství i soukromý život je každodenní doprava. Záznam z minulého týdne ukazuje na mapě Francie přes 4.000 čerpacích stanic, které měly nedostatek pohonných hmot. Minimálně čtyři z osmi francouzských rafinérií byly dle zpráv z tisku dotčeny blokádou. Dle Německých dopravních novin (DVZ) nemohli britští řidiči nákladních vozidel kvůli nedostatku pohonných hmot a blokád v Calais projet přes kanál La Manche. Jak říká Marcel Frings, zástupce největší evropské dopravní platformy TimoCom, je to ekonomické šílenství: „Zastavení provozu nákladních vozidel je ještě horší než zbytečné jízdy naprázdno. Nákladní vůz přijde měsíčně v závislosti na typu – ať stojí nebo jezdí - 5.000 až 10.000 € na daních, pojištění, základní mzdě řidiče, údržbě atd.“ Mezitím již zpravodajská agentura Reuters oznámila, že se nedostatek podařilo překlenout dovozem benzínu ze zahraničí přes ropovody, s pomocí cisternových lodí a vozidel. Také Marcel Frings z TimoCom mluví o aktuálním uklidnění situace ve Francii: „Naši zákazníci, kteří v posledních dnech realizovali zakázky ve Francii a sousedních zemích, informují o tom, že již není nutné se obávat dlouhých front u čerpacích stojanů.“

Francouzské odbory CGT ovšem oznámily, že se masové protesty a stávky ve vlakové a letecké dopravě dotknou i mistrovství Evropy ve fotbale, které začalo 10. června.

 

Více informací o TimoCom naleznete na www.timocom.cz.

nahoru

Souhlasím s používáním cookies na této stránce pro zobrazení cíleného obsahu, reklamy a pro účely analýzy. Více informací