Zprávy z oboru

Zde naleznete příspěvky k tématům z dopravní a logistické branže.

S koncem Vánoc se rozjel nový obchodní kolotoč - směr Velikonoce. Vytížení skladů brzy dosáhne svého maxima a volných skladovacích ploch bude nedostatek. Z krátkodobé a střednědobé perspektivy jsou skladové plochy zdánlivě téměř nedostupné. Navíc může být vyhledávání vhodných poskytovatelů enormně zdlouhavé a čas stojí peníze. Nebyla by užitečná aplikace, která by jednoduše propojila skladové či logistické plochy s potenciálními odběrateli? Kliknutím myší?

číst dále >

Podle dotazníkového šetření týkajícího se nedostatku odborníků v logistice z roku 2017 panuje nejen nedostatek řidičů (46 procent), nýbrž i nedostatek kvalifikovaných pracovníků v dispozici (41 procent). Mimoto se nedaří obsadit 38 procent učňovských míst ve spedicích. Velká část chybějících kvalifikovaných zaměstnanců je nahrazována pracovníky z jiných oborů. Jejich vzdělání však často probíhá nesystematicky. To je nejen velmi časově náročné, nýbrž i drahé a vede k vyšší fluktuaci.

číst dále >

V závislosti na druhu přepravy se může hodnota zboží rychle vyšplhat do šesti či sedmimístných čísel. Když se pak něco pokazí a člověk není správně pojištěn, může to mít fatální důsledky. Jak se takovéto situaci vyhnout? A jak si vybrat to správné pojištění pro vlastní dopravní firmu? Důležité tipy a rady dává Klaus Schäfer z německé společnosti KRAVAG, která je expertem v oblasti dopravního pojištění.

číst dále >

Podle Svazu německých pojistitelů (Gesamtverband Deutscher Versicherer, GDV) není 70 procent nákladních vozů na německých silnicích správně nebo dostatečně zajištěno. Správné zajištění přepravy je přitom podle pravidel provozu na pozemních komunikacích a obchodního zákoníku povinné. Kdo je za něj tedy v konečném důsledku odpovědný: speditér, řidič nebo zasilatel? A co je při zajištění nákladu vlastně důležité? Cenné tipy nabízí Alfred Lampen, znalec, školitel a autor na téma zajištění nákladů v logistice.

číst dále >

12.11.2017 - Již několik měsíců je v Německu zakázáno trávit týdenní dobu odpočinku v rozsahu 45 hodin v kabině nákladního automobilu.

číst dále >

Paříž, Lyon, Lille, Grenoble a Štrasburk, v těchto francouzských městech je od letošního léta předepsána ekologická známka, francouzsky nazývaná „Crit'Air“.

Nařízení se týká všech silničních vozidel: dvou, tří a čtyřkolek, osobních vozidel, užitkových a nákladních vozů i autobusů.

číst dále >

Smí dodávka s celkovou hmotností do 3,5 tuny jet s přívěsem v neděli vyzvednout zakoupený osobní automobil, nebo se na ni také vztahuje zákaz jízdy v neděli platný pro nákladní vozidla?

Timur Y, uživatel blogu Portatio, naprosto netušil, jak obtížné může být zodpovědět tuto jinak jednoduše vypadající otázku.

číst dále >

Havarijní komisaři (anglicky: surveyor) jsou znalci, kteří posuzují škody z přepravy a škody na zboží. Jejich práce je zapotřebí, když dojde k poškození nákladu při nehodě, nebo když příjemce nahlásí škodu z přepravy při nebo po vykládce.

Karl A. Selig pracuje jako havarijní komisař již 29 let a posledních několik let realizuje další vzdělávání pro kolegy a budoucí havarijní komisaře. Provozuje kancelář v Norimberku a Bad Pyrmontu. Zeptali jsme se ho na jeho povolání, jeho všední pracovní den a příklady z praxe.

číst dále >

Erkrath, 07.11.2016 – Europalety se momentálně těší velké oblibě. Avšak spíše upravené ve formě stolů, lavic a regálů v „industriálním stylu“. Ve světě dopravy, kde měly palety své původní využití, jsou spíše považovány za jablko sváru. Proč je však pověst palety tak špatná?

číst dále >

Protože se platební morálka v jednotlivých zemích značně různí, nelze se v dopravním odvětví obejít bez profesionálního týmu správy pohledávek.

číst dále >
nahoru

Souhlasím s používáním cookies na této stránce pro zobrazení cíleného obsahu, reklamy a pro účely analýzy. Více informací