Mega Pol Trans
Mega Pol Trans sází na službu Mezinárodní inkaso od TIMOCOM
Provedené přepravy, neuhrazené faktury
Eliza Wyrwich pracuje u „Mega Pol Trans“ v Pile v oddělení účetnictví a inkasa. „Tam, kde jde o peníze, se člověk nikdy nenudí. Spíše naopak, emocí tu máme nadbytek. Při provádění přepravy zpravidla vycházíme z toho, že po doručení zboží bude faktura uhrazena také v rámci sjednané platební lhůty, která je již tak dost dlouhá. Bohužel tomu tak vždy není“, říká paní Wyrwich. Chybějící platby jsou pro dopravní firmu velkým problémem. Běžné náklady jsou velmi vysoké a nahromadění takovýchto případů může v krajních situacích vést k finančním ztrátám a nakonec až k bankrotu firmy. „Vymáhání pohledávky soudní cestou je potřeba vždy dobře zvážit. Není to úplně levné a většinou to trvá velmi dlouho. Udržujeme kontakt s našimi zákazníky, ale nikdo nepracuje charitativně a každý očekává platbu za odvedenou práci. Nejdřív zavoláme a e-mailem požádáme o provedení platby. Pokud to nepomůže a pohledávka je nesporná, obrátíme se na Mezinárodní inkaso od TIMOCOM. Se spoluprací s TIMOCOM máme hodně zkušeností, protože jsou měsíce, kdy do TIMOCOM předáváme dokonce několik pohledávek. Této služby si velmi ceníme, protože úspěšnost je až 86 procent. Kromě toho je to otázka kalkulace. Je-li částka vysoká a případ můžeme vyřešit mimosoudně, pak se vyplatí tuto možnost využít. Touto cestou šetříme čas a peníze. Je-li částka malá, pak je o to víc v našem zájmu negenerovat žádné další náklady. A protože služba Mezinárodní inkaso TIMOCOM není drahá, je to optimální způsob, jak pohledávku vymáhat nebo získat informace o tom, zda je vůbec nějaká šance na získání neuhrazené částky“, vysvětluje Wyrwich.
Užitečná spolupráce s TIMOCOM
Služba Mezinárodní inkaso od TIMOCOM, kterou řídí advokát společnosti TIMOCOM Alexander Oebel, pomůže, pokud byl překročen termín splatnosti a pokud zároveň byly jiné snahy zákazníka neúspěšné. Tým udržuje úzký kontakt s věřitelem, takže ten ihned vidí pokroky ve své záležitosti. Rychlé jednání, přístup k velkému množství informací a zkušenosti mezinárodní inkasní služby TIMOCOM umožňují pohledávku buď neprodleně vymoci, nebo stanovit nejlepší postup, není-li to touto cestou možné. „To je velmi důležité, neboť správa pohledávek je důležitou součástí firemní aktivity. Nevyplatí se nechat to být. Cena za takovou bezstarostnost může být velmi vysoká“, dodává paní Wyrwich.
Důsledky pro opožděné plátce
Efektivita mezinárodní inkasní služby u TIMOCOM spočívá v jednoduchém mechanismu: není-li dlužník i přes upomínky obchodního partnera a snahu ze strany TIMOCOM ochoten pohledávku uhradit, ztratí přístup k TIMOCOM Marketplace. Tímto způsobem jsou chráněny zájmy více než 156.000 uživatelů TIMOCOM. TIMOCOM klade mimořádný důraz na férovost a poctivost v obchodu. Pro nečestnou firmu je to možná velmi bolestivé, ale pro chování v přepravním systému nezbytné opatření. V konečném důsledku pomáhá tato důslednost udržet vysoký standard TIMOCOM Marketplace.
Logistický systém má mezinárodní charakter. Pro paní Wyrwich je to velmi důležité, neboť nepříjemné záležitosti vyřizují experti v jejím rodném jazyce a bez nutnosti zapojit zahraničního advokáta. „Mezinárodní inkaso TIMOCOM je jako další oddělení v Mega Trans Pol, které se stará o to, aby věci běžely tak, jak mají“, vysvětluje. Paní Wyrwich končí svou práci zhruba v 16 hodin, ale i tak má hlavu plnou věcí a plánů na druhý den, které je potřeba ještě vyřídit – říká se, že doprava nikdy nespí. Díky mezinárodní inkasní službě od TIMOCOM má o jeden problém méně.