Hodnocení - větší jistota při výběru zadavatelů a poskytovatelů dopravních služeb
Bewertungen für Aufträge abgeben und erhalten
Dank der Bewertungsfunktion können Sie Ihre Auftragnehmer oder Auftraggeber nach durchgeführten Transporten im Smart Logistics System bewerten. So fördern Sie als Nutzer selbst die Transparenz im System – Auftrag für Auftrag.
Warum die Bewertungsfunktion so gut ist:
Pro všechny, kdo zadávají přepravu
Vaše výhody:
- Větší bezpečnost: Pozitivní hodnocení komunikace, zacházení se zbožím a včasné nakládky a vykládky vám dávají jistotu, že váš náklad bude v dobrých rukou.
- První volba: Díky dobrému firemnímu skóre vás budou dopravci jako zadavatele upřednostňovat.
- Úspora času: Na základě hodnocení ostatních uživatelů se můžete ještě lépe a rychleji rozhodnout, který obchodní partner je pro vás ten pravý.
Pro všechny, kdo provádějí přepravu
Vaše výhody:
- Větší bezpečnost: Hodnocení včasnosti plateb, férovosti a komunikace vám pomohou při výběru obchodních partnerů.
- Zvyšování hodnoty značky: Pozitivní hodnocení zvyšují vaše firemní skóre – a tím i váš náskok oproti konkurenci.
- Efektivita: Díky transparentním hodnocením v prostředí Marketplace najdete na jednom místě reprezentativní názory na potenciální obchodní partnery.
Jak hodnocení funguje?
Udělování hodnocení za provedené přepravy
Jakmile uplyne datum vykládky, obdrží zúčastnění obchodní partneři oznámení, že se mohou na 5hvězdičkové stupnici vzájemně ohodnotit. Abyste mohli udělit hodnocení, musí být prokázáno, že k zakázce skutečně došlo. Tento důkaz lze provést dvěma způsoby:
- Uzavření transakce v prostředí TIMOCOM Burzy nákladů
- Objednávka přepravy přes TIMOCOM


Hodnocení různých oblastí spolupráce
Hodnocení zadavatele:
- Komunikace se smluvním partnerem
- Dodržení termínu nakládky a vykládky
- Zacházení se zbožím a dokumenty
Hodnocení dodavatele:
- Komunikace se smluvním partnerem
- Férovost dohod
- Včasnost platby
👉 Rychlé hodnocení: Jediným kliknutím můžete ohodnotit všechny kategorie najednou.
Skóre společnosti a jednotlivá hodnocení ve firemním profilu
Ve firemním profilu se zobrazuje hodnocení společnosti, které se vypočítává na základě hodnocení dodavatelů a zadavatelů. Navíc si zde lze prohlédnout průměrné hodnocení každé kategorie.

Máte dotazy? Rádi Vám pomůžeme:
Často kladené otázky
Základem pro hodnocení od TIMOCOM jsou transakce, tedy firmy jsou hodnoceny na základě konkrétních objednávek.
Zadavatelé a dodavatelé se mohou hodnotit vzájemně, jestliže v Marketplace existuje objednávka přijatá oběma stranami. Díky tomu je zajištěno, že oba smluvní partneři spolu skutečně realizovali objednávku.
Pokud chcete hodnotit dodavatele, můžete hodnotit tyto kategorie:
- Komunikace
- Dodržení termínu nakládky a vykládky
- Zacházení se zbožím
- Zacházení s dokumenty
Pokud chcete hodnotit zadavatele, můžete hodnotit tyto kategorie:
- Komunikace
- Férová a transparentní smluvní ujednání
- Platba
Každá kategorie se do celkového hodnocení zahrne stejnou vahou. Nehodnocené podkategorie se do výpočtu nezahrnou.
Ne, k hodnocení nelze přidávat komentář. Rozčlenění na podkategorie umožňuje hodnotit různá hlediska, takže další komentáře nejsou zapotřebí. TIMOCOM nemůže komentáře prověřovat a hrozí proto riziko, že budou zveřejněny urážky nebo nepravdivá tvrzení, která mohou v nejhorším případě poškodit podnikání firmy.
Cílem je zajistit, aby dodavatel a zadavatel spolu skutečně provedli objednávku a zabránilo se tak manipulacím výsledku hodnocení.
Hodnocení firmy v kontextu příslušné objednávky je možné, jakmile uplyne datum vykládky.
Ne. Hodnotit lze pouze ty objednávky, které byly dokončeny po zprovoznění hodnocení.
Firemní skóre se vypočítá z průměru hodnocení Vás jako dodavatele a zadavatele.
Do hodnocení zadavatele, resp. dodavatele se započítají všechna hodnocení transakcí (objednávek) za posledních 12 měsíců.
Jakmile je možné hodnocení provést, odešle se oznámení přes symbol zvonku v Marketplace a také oznámení e-mailem na kontaktní osobu uloženou v objednávce. Není-li u objednávky uložena žádná kontaktní osoba, obdrží všichni uživatelé ve firmě oznámení prostřednictvím zvonku a e-mailem (podmínka: souhlas v nastavení). Jednou se také zašle připomenutí způsobem uvedeným výše.
Hodnocení lze změnit až do konce období pro hodnocení, pokud je toto hodnocení pouze uloženo a nebylo finálně potvrzeno.
Je možné jednou požádat smluvního partnera o úpravu. Tuto žádost lze odeslat přímo v Marketplace z detailního náhledu objednávky (část „Hodnocení“). Doporučujeme kontaktovat smluvního partnera osobně a vysvětlit tak důvody pro žádost přímo.
Hodnocení se po zveřejnění přímo promítne ve firemním skóre, i když je následně požádáno o úpravu a tato žádost ještě nebyla vyřízena. Jakmile je provedena úprava, firemní skóre se přepočítá.
Na žádost o úpravu je nutno odpovědět do 7 dní.
TIMOCOM jako neutrální poskytovatel platformy nemůže provádět úpravy nebo výmaz hodnocení. Kontaktujte prosím přímo Vašeho smluvního partnera a využijte možnosti úpravy, kterou máte k dispozici u každého hodnocení.
V přehledu objednávek lze filtrovat ty objednávky, které ještě nebyly ohodnoceny.
Navíc se na úvodní stránce na dlaždici „Hodnocení“ zobrazí počet nedokončených hodnocení. Po kliknutí na něj budete hned přesměrováni na objednávky, které ještě nebyly ohodnoceny.
Hodnocení v TIMOCOM jsou založena na transakcích. To znamená, že se firmy mohou vzájemně hodnotit pouze v případě, že skutečně spolu prokazatelně uskutečnily objednávku (která je zobrazena v aplikaci Objednávky od TIMOCOM).
To výrazně znesnadňuje manipulaci hodnocení, protože například konkurenční firmy se bez příslušné transakce nemohou vzájemně hodnotit.
Když dáte výpověď, Vaše firemní hodnocení bude ztraceno. I když se později opět stanete zákazníkem, nelze hodnocení firmy obnovit.
U zablokovaných firem naopak zůstane hodnocení firmy zablokováno a po odblokování se v Marketplace u všech zákazníků znovu zobrazí.
Při pozastavení smlouvy (bez výpovědi) zůstávají všechna hodnocení zachována. Do firemního skóre se ovšem promítnou pouze hodnocení za posledních 12 měsíců, takže při obnovení smlouvy se starší hodnocení již nezohlední a firemní skóre se tak případně změní.