Otázky a odpovědi týkající se Messengeru
Otázky a odpovědi týkající se Messengeru
TIMOCOM Messenger je komunikační kanál TIMOCOM Road Freight Marketplace, který je přímo integrován do Burzy nákladů. Umožňuje rychlou, bezpečnou a efektivní komunikaci mezi nabízejícími a potenciálními dodavateli přímo v kontextu konkrétní nabídky. Pomocí TIMOCOM Messenger můžete zkrátit čekací dobu a zároveň zvýšit efektivitu svých obchodních procesů.
TIMOCOM Messenger chrání všechny zprávy a data v souladu se standardy TIMOCOM Marketplace a podporuje tak důvěrnost a bezpečnost. Integrace do prostředí Marketplace vám dává kontrolu nad tím, kdo má ke komunikaci přístup, a můžete si být jisti, že váš kontakt má registrovaný účet TIMOCOM.
Používání aplikace TIMOCOM Messenger navíc nabízí nejen vyšší bezpečnost, ale také poskytuje komunikaci stejnou úroveň závaznosti jako e-mail, což vám pomáhá snadno budovat profesionální vztahy.
Při zadávání nabídky přepravy a volných vozidel je TIMOCOM Messenger ve výchozím nastavení přednastaven jako preferovaný komunikační kanál. Pokud toto nastavení nedeaktivujete, bude se partnerům vyhledávajícím nabídky jako možnost písemné komunikace zobrazovat pouze TIMOCOM Messenger. Díky tomu již nemusíte sledovat žádné další komunikační kanály a můžete se plně soustředit na svou práci.
Nabízející určují při zadávání nabídky preferovaný komunikační kanál. Tato volba se pak zobrazí vpravo nahoře pod možnostmi kontaktu v příslušné nabídce. Pokud se v něm zobrazí bublina, znamená to, že osoba, která nabídku učinila, si přeje být kontaktována prostřednictvím TIMOCOM Messengeru. Při vyhledávání zakázek máte možnost zahájit konverzaci. Za tímto účelem klikněte na výše zmíněný symbol bubliny „Dotaz přes chat“ v nabídce přepravy nebo volného vozu. Otevře se překryvné okno chatu na dolním okraji obrazovky.

Pokud máte ve složce doručených zpráv novou nepřečtenou zprávu, v prostředí TIMOCOM Road Freight Marketplace bliká tlačítko chatu. V budoucích aktualizacích bude také zavedena možnost e-mailových oznámení, která dále zvýší přehlednost a transparentnost nových příchozích zpráv.
V aktuální verzi TIMOCOM Messenger se můžete navíc nechat prostřednictvím upozornění prohlížeče (zvuková a vyskakovací) upozorňovat na nové zprávy, i když právě pracujete na jiných kartách prohlížeče. K tomu však musí být tato funkce aktivována ve vašem prohlížeči.
Jak aktivuji oznámení v prohlížeči?
Možnost 1: S upozorněními prohlížeče jste již v minulosti souhlasili.
V tomto případě není třeba provádět žádná další nastavení a oznámení byste již měli dostávat tímto způsobem.
Možnost 2: V minulosti jste oznámení prohlížeče odmítli.
Je třeba upravit nastavení. V nejběžnějších prohlížečích postupujete takto:
Pro Chrome:
1. Otevřete TIMOCOM Marketplace
2. Klikněte na ikonu „Nastavení“ v adresním řádku
3. Přejděte na „Nastavení webové stránky“.
4. V části „Oznámení“ vyberte možnost „Povolit“.
Pro Edge:
1. Otevřete TIMOCOM Marketplace
2. Klikněte na symbol zámku v adresním řádku.
3. Přejděte na „Nastavení webové stránky“.
4. V části „Oznámení“ vyberte možnost „Povolit“.
Možnost 3: V minulosti jste ještě neučinili rozhodnutí týkající se oznámení prohlížeče.
Pokud jste v minulosti ještě nepřijali nebo odmítli oznámení prohlížeče v rámci TIMOCOM Marketplace, zobrazí se příslušný dialog na několika místech v aplikaci TIMOCOM Messenger. Stačí dialog potvrdit a od té chvíle budete informováni prostřednictvím oznámení v prohlížeči.
Pokud jsou nabídky zrušeny, například proto, že již byly zadány, můžete stále psát zprávy do chatu, protože se často objevují dotazy nebo potřeba informací po zadání objednávky přepravy. Všechny konverzace se ukládají po dobu nejméně 12 měsíců, abyste měli později přístup ke všem relevantním informacím a dokumentům.
Ano, používání Messengeru spojeného s nabídkou je pro všechny zákazníky společnosti TIMOCOM bezplatné.
TIMOCOM Messenger v současné době nabízí tyto funkce:
Rychlý přístup ke kontaktním informacím:
V překryvném okně chatu se zobrazí jak název společnosti, tak i název potenciálního obchodního partnera a profilový obrázek. Zobrazí se vám také možné jazyky, kterými druhá osoba mluví nebo jim rozumí. Pokud kliknete na název společnosti, otevře se profil společnosti a vy budete mít možnost získat úplný obrázek o společnosti, se kterou komunikujete.Jasné přiřazení k nabídkám přeprav nebo volných vozidel: Pod kontaktními údaji naleznete odkaz popisující příslušnou nabídku přepravy nebo volného vozu na základě relace mezi místem původu a místem určení. Kliknutím na relaci otevřete příslušnou nabídku, pokud je na Marketplace stále k dispozici a nebyla odstraněna. To je obzvláště užitečné, pokud současně hledáte další nabídky přeprav nebo volných vozidel a chcete rychle zobrazit všechny relevantní informace.
Výměna zpráv prostřednictvím okna chatu: V chatu se můžete spojit s kontaktní osobou pro nabídku. Jednoduše napište zprávu do příslušného textového pole a potvrďte zadání klávesou Enter nebo kliknutím na tlačítko Odeslat. Všechny zprávy jsou k dispozici chronologicky v okně chatu.
Překlady na vyžádání: Vzhledem k tomu, že můžete komunikovat s kterýmkoli uživatelem na Marketplace, je možné, že dostanete zprávu v jazyce, kterému nerozumíte. V takovém případě máte možnost nechat si zprávy přeložit. Následně se vám zobrazí původní zpráva i přeložený obsah. Klikněte na tři tečky vedle zprávy a vyberte možnost „Přeložit“. Cílový jazyk překladu závisí na jazyce, který máte systémově nastaven pro TIMOCOM Marketplace.
Export chatu: Historii chatu můžete kdykoli exportovat. Získáte tak další přístup ke svým konverzacím mimo TIMOCOM Marketplace a další nezávislou archivaci. To může být užitečné zejména při řešení konfliktů v případě neshod v procesu přepravy. Export provedete kliknutím na tři tečky v pravém horním rohu. Poté budete mít možnost stáhnout si konverzaci. Stahování může začít s malým zpožděním v závislosti na velikosti. Chat je uložen jako soubor html. Chat můžete navíc také vytisknout jako soubor pdf. Začátek formuláře
Funkce oznámení: O nových zprávách budete informováni přímo v prostředí Road Freight Marketplace blikajícím tlačítkem chatu.
Push oznámení: V aktuální verzi TIMOCOM Messenger se můžete nechat prostřednictvím upozornění prohlížeče (zvuková a vyskakovací) upozorňovat na nové zprávy, i když právě pracujete na jiných kartách prohlížeče. K tomu však musí být tato funkce aktivována ve vašem prohlížeči.
Výměna dokumentů (nahrávání a stahování): Kliknutím na zakroužkované + získáte možnost odeslat svému potenciálnímu obchodnímu partnerovi příslušné dokumenty. Stačí tyto dokumenty jen vybrat a nahrát. Můžete sdílet pouze dokumenty o velikosti do 5 MB, které odpovídají následujícím typům:
.pdf, .xlsx, .xdoc, .img, .png, .webp
Přehled zpráv: Zobrazte si všechny konverzace na jednom místě. V levém dolním rohu vedle navigace stránky máte možnost zobrazit přehledné zobrazení všech svých konverzací. Stačí kliknout na bílý kruh s modrou bublinou. Zobrazení, které se otevře, obsahuje všechny konverzace včetně příslušných informací, aby bylo možné na ně jasně odkazovat. Kromě informací, které máte k dispozici v chatu, zde můžete vidět také poslední odeslanou zprávu. Zprávy jsou řazeny podle aktuálnosti. Nejnovější zpráva se proto vždy zobrazí jako první.
Vyhledávání chatů: Konverzace můžete vyhledávat v přehledu zpráv. Za tímto účelem zadejte do vyhledávacího pole nad konverzací požadované údaje. Můžete vyhledávat podle následujících informací:
- zkratka země místa nakládky
- zkratka země místa vykládky
- místo nakládky
- místo vykládky
Zobrazí senejaktuálnějších 30 shod.
Indikace psaní: Uvidíte, zda osoba, se kterou komunikujete, právě píše zprávu.
Označení přečtení: Informace o tom, že vaše zpráva byla doručena, stejně jako informace o tom, že druhá strana zprávu (zatím) nepřečetla.
- Doručeno: Modrá tečka
- Přečteno Profilový obrázek
Emoji: Používejte emotikony k personalizaci zpráv. Klikněte na smajlíka v poli zprávy vpravo.
Zavřít chat: Když je chat otevřený, máte v pravém horním rohu možnost chat zavřít. Chat, a tedy i celou konverzaci, tím uzavřete, takže konverzaci budete muset nejprve znovu otevřít, abyste znovu mohli komunikovat.
To je však teprve začátek, na dalších funkcích průběžně pracujeme.
V nadcházejících měsících plánujeme následující postupná rozšíření:
E-mailová oznámení: Na zmeškanou zprávu v chatu budete upozorněni e-mailem, abyste mohli rychle reagovat.
Funkce odstranění: Nepotřebné chaty pro lepší přehled odstraňujte.
Toto je však pouze malá ukázka, o dalších krocích ve vývoji vás budeme pravidelně informovat.
Ano, TIMOCOM Messenger je plně integrován do mobilní verze Road Freight Marketplace, takže jej můžete používat na jakémkoli zařízení.
Vaše zpětná vazba je pro nás důležitá! Můžete využít náš dotazník pro zpětnou vazbu. Uvítáme vaše návrhy, které nám pomohou Messenger vylepšit a lépe přizpůsobit vašim potřebám.
Zde si můžete prohlédnout průvodce TIMOCOM Messengerem krok za krokem: