02.07.2018

TimoCom: Německé superléto přehřívá poptávku po dopravě

Nejen řidičů, ale už i chladicích vozů je nedostatek

(3)

Erkrath, 02.07.2018 – Díky přetrvávajícím letním teplotám v Německu se logistici pěkně zapotí. Podle dopravní platformy TimoCom se v období od února do května tohoto roku poptávka po chlazených přepravách téměř ztrojnásobila. Důsledkem toho jsou již tu a tam k vidění prázdné regály, protože výrobci nedokáží své zboží vyexpedovat.

Třetina nákladních vozů na silnicích bohužel není optimálně vytížená nebo dokonce jede prázdná. To je v době rostoucího nedostatku řidičů neefektivní a nejen z ekologického hlediska sotva obhajitelné.

Problém s nedostatkem kapacit na dopravním trhu ještě zhoršuje každoročně vyšší jarní poptávka po ložném prostoru. „Vidíme, že počet nabídek přeprav v květnu v porovnání s předchozím rokem vzrostl o více než 30 procent“, říká David Moog, obchodní analytik společnosti TimoCom. Důvodem je nejen přetrvávající dobrá konjunktura v Německu. „Díky letnímu počasí v Německu explodovala poptávka po chlazených přepravách“.

Přitom se nejedná pouze o přepravu mraženého zboží nebo choulostivých čerstvých produktů, jako je ovoce a zelenina. V určitém teplotním rozpětí a v rámci kompletně dokumentovaného chladicího řetězce musí být přepravovány také léky, výrobky s obsahem čokolády nebo kosmetika. „Napjatá situace na dopravním trhu se v průběhu tohoto roku ještě dále přiostří“, říká Gunnar Gburek (TimoCom Company Spokesman).

Nejvyšší poptávka na největší evropské burze nákladů

Zrcadlem situace je aktuální vývoj nabídky a poptávky po přepravách v platformě TimoCom. Denně je zde uveřejňováno až 750.000 nabídek přeprav a volných vozů a TimoCom tak nabízí největší burzu nákladů v Evropě. V květnu byl ve dvou dnech zaznamenán dosud nejvyšší počet nabídek - přes 840.000, říká Moog. Z toho přitom bylo 750.000 přeprav a pouze 90.000 volných vozů.

Gburek je přesvědčen, že zklidnění v horkém konjunkturním létě může aktuálně přinést jen efektivnější vytěžování dostupných chladicích a nákladních vozů. K tomu je zapotřebí dostat na trh volné kapacity prostřednictvím neutrálních platforem - a to i přesto, že nyní si dopravci mohou vybírat z převisu nabídek přeprav.

Gburek: „Třetina nákladních vozů na našich silnicích bohužel není optimálně vytížená nebo dokonce jede prázdná.“ To je podle něj v době rostoucího nedostatku řidičů neefektivní a - již jen z ekologického hlediska - sotva obhajitelné.

Stáhnout tiskovou zprávu
Nahoru