Vezměte to po dvou kolejích
Jízdám naprázdno se vyhněte jednorázovými obchody a dlouhodobými smlouvami
Německo má problém: Téměř 38 procent jízd nákladních vozů v rámci Německa v roce 2021 byly jízdy naprázdno. Proč tomu tak je? Již dlouho přece existuje software k optimalizaci vytížení. TIMOCOM spustil burzu nákladů před 25 lety. Dnes je tržištěm, které digitálně propojuje dodavatele a zadavatele. Ukážeme Vám, jak toto propojení optimálně využít a na jaké eventuality Vás naše tržiště kdykoliv připraví.
Chcete optimalizovat Vaše vytížení a seznámit se s možnostmi v TIMOCOM Marketplace?
Pro každodenní obchody: vytěžování s burzou nákladů od TIMOCOM
- Řidič onemocní.
- Každý den je v podstatě jiný než ten předchozí.
- Najednou máte ještě místo na ložné ploše.
- Musíte zadat jednorázovou jízdu.
- Váš vůz musí do servisu a Vy hledáte náhradu.
Řešení pro všechny příklady: burza nákladů od TIMOCOM, známá také jako „spotový trh“.
Zprostředkování přepravy pro zadavatele
Pro speditéry nebo disponenty ve výrobním nebo obchodním podniku platí jednoduché pravidlo: Inzerujte Vaši přepravu a zároveň hledejte dostupnou přepravní kapacitu. Pokud používáte pouze jednu z funkcí, připravujete se o možnost najít ještě rychleji partnera, který převezme Vaši zakázku. Nechcete přepínat sem a tam mezi různými náhledy, aby Vám nic neuniklo? Aktivujte si oznámení a nechejte se automaticky informovat o relevantních změnách.
Vlastní vozový park: Jistota nebo slabé místo
Právě podniky s vlastní flotilou se rádi nechávají ukolébat jistotou, pokud jde o přepravu jejich zboží. Pokud se na to však podíváme kriticky: Jste skutečně schopni reagovat na problémy - kdykoliv a kdekoliv? Podívejte se na příklady uvedené výše. Pokud odpověď na tyto otázky zní alespoň jednou „ne“, měli byste používat burzu nákladů.
Spotový trh pro dodavatele
Podnikáte v dopravě nebo působíte ve funkci prostředníka u spedice? Pak je pro Vás burza nákladů od TIMOCOM stejně relevantní, jako pro zadavatele. Nechcete mít jízdy naprázdno nebo zůstat úplně bez objednávek. Cestou, jak na sebe rychle upozornit dodavatele, je hledat přepravu a současně nabízet svůj volný vůz. Při až jednom milionu mezinárodních nabídek volných vozů a přeprav denně je pravděpodobnost, že rychle získáte objednávky, velmi vysoká.
Přepravce jako zadavatel: Nebojte se výměny rolí
V neposlední řadě převisy přeprav mohou dopravce dostat do situace, kdy oni sami musí najít nějakého jiného poskytovatele dopravy. Možným důvodem je také pravidelná spolupráce s různými či novými partnery v dopravě. Výpadky a nedostatečné kapacity vyplníte prostřednictvím nabídky přepravy a hledání volného vozu.
Pro dlouhodobé plánování: Dlouhodobé smlouvy zadané přes TIMOCOM
Nejistota v dlouhodobém plánování způsobená koronavirovou pandemií, hospodářskými sankcemi a přírodními katastrofami zanechala v odvětví logistiky výrazné stopy. Teprve nedávno navíc ratingová agentura Creditreform poukázala na rostoucí míru výpadků z předpokládaného 1,45 procenta do poloviny roku 2023. Aktuální hodnota je pouze 1,06 procent. TIMOCOM zároveň na jaře a v létě 2022 zaznamenal rostoucí zájem o výběrová řízení. Důvody jsou jak na straně podniků zadávajících tato výběrová řízení, tak i na straně zúčastněných dodavatelů.
Jaké mohou být důvody?
Marc Kohlsdorfer, Team Lead Key Account & Strategic Account Management u TIMOCOM, se domnívá, že důvodem by mohla být ztráta dosavadních obchodních partnerů. „Firmy hledají nové partnery pro opakované přepravy na straně jedné, ale stejně tak dlouhodobé zakázky na straně druhé. Pandemie, válka na Ukrajině - podniky musely najednou reagovat na nejrůznější změny a ne všechny tuto dobu zvládly. Je možné, že některé podniky upravují kvůli této bouřlivé době svou strategii a nyní dávají více přednost pevných obchodním partnerstvím.“
Kromě toho je nasnadě se domnívat, že ti, kdo jsou zapojeni do dodavatelských řetězců, vyčkávaly na aktuální vývoj. Důsledkem je anticyklické nové plánování v oblasti dlouhodobých smluv, které se projevilo na TIMOCOM Marketplace v letních měsících.
Dlouhodobé smlouvy jako řešení za nízkého stavu vody?
Z dlouhodobého pohledu je zapotřebí nalézt rovněž řešení pro přepravy na dobu, kdy nízké vodní stavy mají nepříznivý vliv na vnitrozemskou plavbu. Volání po přesunutí na železnici je slyšet již dlouho, výstavba infrastruktury však významně pokulhává za klimatickým vývojem. V současnosti tak jako alternativa zůstává pouze silniční nákladní doprava, která již kapacitně naráží na své hranice.
- Mohli byste přepravu svého zboží přesunout z lodi na silnici?
- Máte možnost přepravovat zboží z vnitrozemských lodí?
Pak byste se měli zamyslet nad možností výběrových řízení na přepravy a v ideálním případě je zahrnout do plánování nadcházejícího obchodního roku. Budete tak mít v ruce možnost alespoň částečně a závazně nahradit snížené nákladní kapacity lodí. Dopravci se sídlem v dosahu velkých vnitrozemských přístavů mohou naopak na letní a časné podzimní měsíce hledat pevné zadavatele.
Ve zkratce: Zadávání výběrových řízení a nabízení na TIMOCOM Marketplace
Jako zadavatel máte dvě možnosti: V aplikaci Výběrová řízení můžete buď vypsat relaci na přepravu, nebo vyhledávat vozidla, která budete následně disponovat v určité oblasti. V prvním případě obdržíte od uchazečů nabídky, které budou obsahovat cenu za přepravu. Jedná-li se o přepravy v určité oblasti, předloží uchazeči nabídku buď na přepravu nebo na kilometr.
Krok za krokem Vás aplikace naviguje vytvořením výběrového řízení: doba platnosti výběrového řízení a smlouvy, způsoby platby, požadavky na vozidla, relace, zvláštní poznámky a okruhy příjemců. Struktura je intuitivní, údaje lze průběžně ukládat a je možné si zobrazit náhled.
Pro uchazeče je použití podobné jako u vyhledávání přepravy: Můžete stanovit kritéria filtrování tak, aby se Vám zobrazila vhodná výběrová řízení. Ta uvidíte v seznamu výsledků. Kromě toho se Vám zobrazí výběrová řízení, ke kterým jste byli pozváni. Vaši nabídku můžete podat buď přímo, nebo ji spočítat díky přímému propojení s aplikací Trasy a výdaje. Nabídky lze samozřejmě i stáhnout a v případě nejasností pokládat otázky.
Výběr partnera je na podniku, který výběrové řízení zadal a který v případě zájmu kontaktuje dodavatele po uplynutí platnosti výběrového řízení.
Doporučení: Používejte spotový trh a výběrová řízení souběžně
Chcete optimalizovat Vaše vytížení a seznámit se s možnostmi na TIMOCOM Marketplace?
Mohlo by Vás také zajímat: