TIMOCOM 16.10.2023
6

Zákazníci sdílejí tipy od TIMOCOM: Jak využívá burzu nákladů společnost HTR Logistik

Zákazníci sdílejí tipy od TIMOCOM: Jak využívá burzu nákladů společnost HTR Logistik

success-story-htr-logistik-v1-900x600px-web

Tým společnosti HTR Logistik v černých svršcích před vlastním vozovým parkem a kancelářským kontejnerem

Z malebné hornošvábské obce vyjíždí rodinná firma HTR Logistik do celé Evropy. A přitom to původně vůbec nebylo plánováno. Přečtěte si příspěvek na blogu a zjistěte, jak se ze zdánlivé náhody stane úspěch – a jaké tipy vám zkušená přepravní společnost může dát pro využívání burzy nákladů.

Uprostřed zelených turistických stezek, potoků a jezer provozuje rodina Trappe úspěšnou přepravní firmu. Začínali v roce 2008 s prací z domova a potřebnou dodávkou. Dnes poskytuje HTR Logistik přepravní služby přibližně 50 stálým zákazníkům. „A neustále přibývají nové zakázky,“ říká dispečer Martin Trappe. Zejména od té doby, co firma využívá služeb od TIMOCOM. Zpočátku ale nešlo s digitální burzou nákladů všechno hladce.
 

Rádi byste osobní konzultaci? Sjednejte si schůzku ještě dnes přímo v kalendáři našich poradců a zjistěte, jak může TIMOCOM zlepšit vaše logistické procesy! 

Citrony a limonáda: Od práce z domova k evropské logistice


Doprava jako prostředek k dosažení cíle

„Když ti život dává citrony, udělej z nich limonádu,“ radí známé pořekadlo. To sice pochází z Ameriky, ale švábští zakladatelé firmy HTR Logistik jej realizovali dokonale: V roce 2007 dostává Hans-Jürgen Trappe, který pracoval v oblasti zajišťování kvality pro známou automobilku, příležitost osamostatnit se. Jde o vkládání elektroniky do rychlostních skříní a jejich montáž z domova. Pro práci z domova je třeba opakovaně vozit na europaletách domů jednotlivé díly, jako jsou plechové skříně a elektronika. Takže je pořízeno vhodné vozidlo. Přímo na palubě je Trappeho manželka. Ať už vystavit faktury nebo sama sednout za volant a vyrazit, pomáhá se vším, co je třeba. Také oba synové své rodiče podporují. Zpočátku po své vlastní práci a o víkendech. Brzy se zapojí téměř celá vesnice a pilně pomáhá montovat.
 

Přepravní služby jako hlavní činnost

Pak ale přišla světová finanční krize v roce 2008, velký propad a obchod vázl. Trappovi se však nevzdávají. „Když už jsme měli dodávku, chtěli jsme ji využít. Nejdříve jsme o přepravní zakázky požádali bývalého zaměstnavatele – a pak další firmy v okolí. Takže se tu a tam přidala nějaká ta paleta navíc“, pokračuje dispečer. Od okolních obchodů, výrobců a obchodníků pak přichází jedna objednávka za druhou. Klientela se v průběhu let rozrůstá a s ní i objem přepravní činnosti. Firma krizi překoná a v následujících letech se jí daří. Hovory, které Trappe senior neustále vyřizuje, nakonec začínají narůstat. Když už to sám nemůže zvládnout, nastupuje do firmy naplno nejstarší syn Martin Trappe a přebírá starost o dispozici. Firma zajišťuje mimo jiné dodávky pro velké automobilové výrobce a přepravuje také lešení a bednění na různá staveniště po celé Evropě. Podle Martina Trappeho dochází kvůli současným krizím i zde opět k propadům: „Před začátkem války na Ukrajině jsme měli spoustu zakázek na dopravu just-in-time. Poté jich začalo ubývat. Výroby se zastavily, protože chyběly například kabely vyráběné na Ukrajině.“ Přesto se daří situaci dobře vstřebat, protože díky TIMOCOM nachází firma také další zákazníky. Pozitivní podnikatelský přístup se odráží i v závěru Martina Trappeho: „Když budete jen sedět, nic se nezlepší, musíte vstát a něco dělat.“

Jízdy naprázdno jako šance: Rozšiřování obchodů díky TIMOCOM:

„Jednou jsme měli další takovou typickou zakázku přes noc: 1 000 km do Maďarska. Ovšem jednosměrně,“ říká Martin Trappe. Jedna z mnoha. „Nechávat vozidla se vracet prázdná je fatální,“ dodává dispečer. Takzvané jednosměrné jízdy, resp. jízdy naprázdno jsou nejen nepříjemné z finančního hlediska, ale také plýtváním zdroji. Trappovi se proto porozhlédli a vyzkoušeli digitální platformy, kde se dá najít vhodný náklad pro cestu zpět. Časem se však i tyto platformy ukazují jako příliš „malé“. Tamní nabídka je pro rostoucí potřeby příliš omezená, a tak se HTR Logistik na doporučení kolegů z oboru rozhoduje pro TIMOCOM. Měsíční paušál je zde sice vyšší než na menších platformách, ale vyplatilo se.

This is an embedded image

„Je úžasné, jak rychle lze na TIMOCOM najít vhodné nabídky a partnery pro přepravu. Byli jsme pozitivně překvapeni,“ říká dispečer Martin Trappe z HTR Logistik. 

Zapojeno je již více než 53.000 firem! Objevte své příležitosti na TIMOCOM Marketplace.


Zkušenosti a zdravý rozum: Tipy pro používání burz nákladů

U TIMOCOM najde přepravní společnost jak celoevropské zakázky, tak přepravní partnery. Díky rozsáhlé síti se tak oblast podnikání může neustále rozšiřovat. Na druhou stranu však často přicházejí zbytečné e-maily od dopravců. A to i přesto, že nabídky zveřejňované společností HTR Logistik jsou popsány co nejpodrobněji.

 „Mnoho potenciálních dodavatelů se ptá, zda je nabídka, kterou jsem právě zveřejnil, stále aktuální. Nebo se ptají, zda jde o pevné datum – a přitom je tam přesně napsáno, že je to pevné datum,“ vysvětluje Martin Trappe. To je často nepříjemné a časově náročné. Kromě toho se používá příliš mnoho komunikačních kanálů, což někdy vede ke zmatkům. Pro lepší spolupráci na platformě burzy nákladů se dispečer podělí o své nejlepší tipy z pohledu zákazníka:

Tipy přepravce Trappe pro lepší spolupráci na platformě burzy nákladů

  1. Přečtěte si nabídky. Ušetříte čas a nervy. Odpovědi na většinu otázek ostatních uživatelů jsou již v nabídce obsaženy, například informace o pevných termínech, tonáži atd.
     
  2. Vyhněte se záplavě e-mailů – pracujte strukturovaněji.
    Martin Trappe využívá pro své nabídky funkci Cenové nabídky, protože e-maily se mohou ztratit. Může tak vidět všechny procesy týkající se nabídky přepravy a zboží sledovat centrálně na digitálním Marketplace.
  3. Spravujte objednávky v rámci TIMOCOM. Pro větší přehled a efektivitu.
    Zákazník může vytvořit objednávku přepravy a odeslat ji poskytovateli služeb přímo v prostředí TIMOCOM. Ten pak obdrží oznámení prostřednictvím symbolu zvonku nebo e-mailem (pokud si jej předem nastavil). Kliknutím na tlačítko „Přijmout“ je objednávka přepravy právoplatná.

 

Je to otázka přístupu: Překonejte staré způsoby myšlení jako největší překážku.

„Práce dispečera je už tak dost stresující a chaotická,“ shrnuje Martin Trappe. Nemá proto smysl odpovídat na zbytečné e-maily a posílat další, když lze náklad přiřadit přímo a automaticky jej převést do objednávky přepravy. Digitální zpracování šetří čas, nervy i peníze. Navíc cokoli jiného dnes už neodpovídá době. „Je důležité vystoupit z komfortní zóny a přejít na digitální technologie. Pak si uvědomíte, že „starý“ způsob práce je vlastně docela těžkopádný.“ V konečném důsledku jde o to, abyste využili možnosti, které máte, ve svůj prospěch. Díky tomuto přístupu vlastně firma HTR Logistik vznikla a ten se dodnes osvědčil.

Získejte také digitální booster TIMOCOM pro své podnikání v dopravě:


Mohlo by Vás také zajímat:

5 důvodů, proč byste měli jako přepravní společnost využívat burzu nákladů

Výhody burzy nákladů pro průmyslové a obchodní firmy

25 let úspory času – nejstarší zákazník TIMOCOM Dallmaco v rozhovoru

Olga Polasik-Rüffer

Senior Marketing Communications Manager

Staňte se znalcem v oboru

Nechte si pravidelně zasílat relevantní články, důležité odborné příspěvky a exkluzivní zprávy pro uživatele!


Přihlášení k odběru novinek

Nahoru