Z dopravy 05.02.2024
4

Malé rozhraní pro vysokou kvalitu kmenových dat

TIMOCOM a translogica společně plní přání zákazníka Spedination GmbH

Rozhraní Translogica Spedination

Svět bez rozhraní si Thomas Kogler, zakladatel a jednatel společnosti Spedination GmbH, už ani nechce představovat. „To už by pro nás bylo nemyslitelné,“ říká a pokračuje: „Vlastně by to byl tak trochu horor.“ 

Úsilí, které dnes jeho dispečeři vynakládají na dosažení stejného výsledku jako v minulosti, se výrazně snížilo. Nové rozhraní Profily firem ještě více usnadňuje práci jeho zaměstnancům. Zjednodušuje totiž trvalou administrativní zátěž, která bývá často opomíjena. Pro kvalitu zpracování zakázek je však zásadní: údržba kmenových dat

Současně je nové společné rozhraní s poskytovatelem TMS translogica jako nositelem myšlenky nejlepším příkladem partnerské spolupráce v rámci logistického průmyslu.

O společnosti Spedination GmbH

Thomas Kogler pracuje v logistice již více než 20 let. V říjnu 2020 založil svou první vlastní spediční společnost Spedination GmbH se sídlem v rakouském Langkampfenu. Dopravní společnost působí ve 27 zemích a má pobočky ve třech zemích. Jeho recept na úspěch: Aktivně se chopit digitalizace. Jeho společnost funguje od počátku z 99 % bez papíru. Vedlejší efekt: vysledování některé z dodávek trvá společnosti Spedination 0,3 sekundy.

Vyhnout se zdrojům chyb při údržbě kmenových dat

„Údržba kmenových dat zákazníků je velmi náročné téma, ve kterém se dá hodně pokazit,“ říká Thomas Kogler. Duplicitní záznamy, chybějící informace, neaktuální údaje nebo drobné překlepy - to vše snižuje kvalitu údajů o zákaznících v systému řízení dopravy. Následkem jsou nervy drásající zpoždění a problémy v dalším procesu. 

Jednoduchým příkladem jsou pro Thomase Koglera e-mailové adresy jeho obchodních partnerů: „Pokud mám v systému deset kontaktních osob a osm z nich už nepracuje tam, co dřív, moje pracovní postupy přijdou vniveč.“ Celý postup pak nakonec začíná znovu od začátku: vyžádání informací, prověřování společnosti a přenos dat. Vždy se přitom jedná o zdlouhavé přepínání pomocí kláves „Ctrl+C“ a „Ctrl+V“ mezi e-mailovou schránkou, internetovým prohlížečem, systémy pro správu dopravy a dalšími programy. Dobrou zprávou je, že zlepšení je na dohled. 

Síť TIMOCOM zvyšuje kvalitu kmenových dat v systému řízení dopravy pomocí rozhraní

Thomas Kogler vysvětluje výhody nového rozhraní Profily firem velmi jednoduše: „Kvalita kmenových dat je klíčová pro konečné hladké fungování procesů.“ Proto mu tentokrát, na rozdíl od rozhraní Burzy nákladů, Objednávek nebo Trackingu, nejde ani tak o úsporu času. Jeho očekáváním je spíše zvýšení kvality kmenových dat prostřednictvím rozsáhlé sítě TIMOCOM. 

Právě při údržbě dat není jejich aktuálnost vždy zaručena. Pokud obchodní partneři aktivně neinformují o změnách, data v systému zastarávají. Je to tedy také nezávislost, kterou tak dispečeři pro sebe získávají. Namísto pomalých reakcí přinášejí informace v reálném čase ze sítě TIMOCOM s více než 53.000 zákazníky obrovskou úlevu - a motivaci k tomu, abyste bez čekání samostatně učinili další krok.

Díky novému rozhraní také odpadá obtížné přecházení mezi systémy. Například když společnost reaguje na jednu z nabídek přepravy nebo volného vozu. K přenosu všech relevantních informací o společnosti z profilu na Marketplace pak stačí jednoduchý dotaz prostřednictvím TIMOCOM ID. 

Z pohledu Thomase Koglera je obzvláště užitečná také kombinace s rozhraním Objednávky. Zakázku lze zadat pouze tehdy, pokud obchodní partner v systému řízení dopravy existuje. Dotazem přes rozhraní Profily firem nyní získá údaje obchodního partnera pro založení ve svém systému. 

Uživatel přitom sám rozhoduje o tom, která data budou do jeho systému přenesena. Ochrana dat je pro společnost TIMOCOM zároveň nejvyšší prioritou. Sdíleny jsou pouze údaje z profilu TIMOCOM, jako je jméno a e-mailová adresa a obecné údaje o společnosti. Importovat lze výhradně data, která již uživatelé v profilech firem schválili

Další funkce budou v rozhraní Profilů firem přidávány. Uvažuje se například o importu ověřených dokumentů prostřednictvím integrace.

 

Propojení logistického průmyslu pomocí rozhraní

Pro jednatele společnosti Spedination je vývoj nového rozhraní dalším důkazem dobré spolupráce se společností TIMOCOM a poskytovatelem TMS translogica. Digitalizace dopravních procesů se neobejde bez propojení v rámci logistického průmyslu. „Je to téma, které má rozhodně potenciál k dalšímu rozvoji a musí existovat mnohem častěji,“ říká. O to více podnikatele těší, že může společně s TIMOCOM a translogica jít dobrým příkladem. 

Rozhraní pro firemní profily bylo hlavním požadavkem společnosti Spedination GmbH i dalších zákazníků společnosti translogica. „Díky integraci našeho Marketplace do TMS zvyšujeme produktivitu zaměstnanců a zbavujeme je opakujících se manuálních úkonů. Zadávání a údržba kmenových dat je díky této integraci TMS minulostí,“ říká Steven van Cauteren, ředitel prodeje - Visibility Solutions, Key Account & Partner Management.

„Propojování v logistickém průmyslu je stále důležitější - a s ním i propojení všech řešení zapojených do přepravního procesu. Zejména také oblast kmenových dat je pro úspěšnou digitalizaci stále důležitější. Jsme proto velmi rádi, že nyní můžeme našim zákazníkům nabídnout další velmi přínosné rozhraní k TIMOCOM,“ shodují se Hansjörg Haller a Marc Pfaffenberger z vedení společnosti translogica.

Z kvalitních kmenových dat nakonec mohou profitovat nejen zákazníci obou společností, ale díky lepším přepravním procesům i celé odvětví. 

 

 

Mohlo by Vás také zajímat:

Success Story Techno-Druck

TST Logistik: 12 % nárůst přeprav ročně s řešeními od TIMOCOM

Spedination a TIMOCOM – příběh o úspěchu

 

Benedikt Stasch

Marketing Campaign Manager

Staňte se znalcem v oboru

Nechte si pravidelně zasílat relevantní články, důležité odborné příspěvky a exkluzivní zprávy pro uživatele!


Přihlášení k odběru novinek

Nahoru