TIMOCOM 18.07.2022
4

25 let TIMOCOM

silný pro zákazníky, silný jako partner, silný v digitalizaci

Sebastian Lehnen a Tim Thiermann řídí FreightTech firmu TIMOCOM.

Od IT start upu do kanceláří ve více než 50.000 evropských firmách - TIMOCOM se letos ohlíží za čtvrtstoletím nepřetržitého rozvoje firmy naplněného digitálním inovátorstvím. Nechybí přitom zákaznické brýle jako nejdůležitější doplněk ani vytříbený cit pro partnery. Jen společně totiž můžeme zvládnout jeden z největších úkolů naší doby, digitalizaci logistiky.

Digitalizace celého procesu přepravy

Stolní počítače v akci! – Nákupem v prodejně jednoho německého diskontního prodejce potravin položil speditér Jens Thiermann v roce 1997 základní kámen společnosti TimoCom Soft- und Hardware GmbH a její burzy nákladů.

„Začalo to tím, že jsem hledal celoevropskou platformu pro zadávání objednávek přeprav, abych omezil jízdy naprázdno ve své spedici. Nenašel jsem ale žádnou, která by splnila moje očekávání“, vypráví. Po měsících programování se v dubnu 1997 podařilo spustit TC Truck & Cargo®, jak zněl původní název.

Burza nákladů se rychle plní nabídkami. „Omezení jízd naprázdno“ už není přáním, „získávání objednávek“ se stává běžnou praxí. Zákazníci získávají zákazníky, firma expanduje, otevírá kanceláře v Polsku, Česku a Maďarsku. Naslouchání přáním zákazníků a otevřenost novým trendům je základem trvale inovativního vývoje burzy nákladů až do systému, v němž více než 50.000 zákazníků ze 46 evropských zemí může digitalizovat celý svůj proces přepravy.

Velké investice do výzkumu a vývoje, zaměření na udržitelnost

Tim Thiermann, který je od roku 2019 jednatelem společně se Sebastianen Lehnenem, vede firmu ve druhé generaci. Jejich cílem je vytvořit z TIMOCOM největší a nejbezpečnější tržiště ve FreightTech sektoru.

„Jen do výzkumu a vývoje proto budeme do roku 2030 investovat 100 milionů euro“, říká Tim Thiermann.

Vzhledem k tomu, že hlavní aplikací je burza nákladů pomáhající optimalizovat vytížení, je zřejmé, že jednou z oblastí investic je udržitelnost. Používáním aplikací od TIMOCOM lze totiž uspořit více než 20 procent emisí CO2 na ujetý kilometr při současném 30procentním zvýšení vytížení vozového parku. Díky novému partnerství s mladou firmu nabídneme společným zákazníkům možnost vypočítat si vlastní uhlíkovou stopu.

Vybraní partneři: Bok po boku směrem k digitální logistice

Celkově se TIMOCOM se svou sítí více než 300 partnerských firem, primárně z odvětí telematiky a systémů řízení dopravy, vydává inovativní cestou k digitální logistice. Při výběru partnerů jsou pro tuto IT firmu opět hlavní jeho zákazníci, kteří se na TIMOCOM obrací s konkrétními požadavky systémové integrace určitého poskytovatele. Právě na veletrzích, jako je LogiMAT ve Stuttgartu, kde TIMOCOM vystupuje často společně se svými partnery, se na něj veřejnost obrací se svými podněty, které i poté přichází e-mailem na adresu managementu partnerů u TIMOCOM.

Partnerem s největším společným kmenem zákazníků je společnost LIS AG. V rámci 25letého výročí se TIMOCOM zeptal člena představenstva Magnuse Wagnera, v čem spatřuje největší výhodu tohoto partnerství:

„Vzhledem k tomu, že mnoho našich zákazníků používá systém od TIMOCOM již delší dobu, chceme jim s pomocí rozhraní ušetřit dvojité zadávání do obou systémů“, vysvětluje. „Náš systém řízení přeprav chápeme jako takový „hub“, k němuž je možné připojit služby dalších partnerů. Proto pro nás bylo samozřejmostí propojit burzu nákladů od TIMOCOM a náš systém. Jedním jediným kliknutím ve WinSped® se data přenesou přímo do TIMOCOM, což našim zákazníkům ušetří mnoho času a nemusí přepínat mezi programy. V budoucnosti bude synergii tohoto partnerství jistě využívat stále více společných zákazníků.“

TIMOCOM má ostatně k dispozici tři rozhraní:

  • Burza nákladů
  • Objednávky
  • Tracking

Rakouský partner TRANSLOGICA GmbH jako první integroval všechna tři rozhraní v jednom velkém procesním kroku. O spolupráci mluví ředitel společnosti, Dipl.-Ing. Hansjörg Haller.

To, co nás s naším partnerem TIMOCOM spojuje, je snaha nastavovat měřítka inovací v digitalizované logistice. Naše rozhraní proto umožňují, aby procesy v přepravě nebyly přerušovány přepínáním mezi programy, čímž generujeme významnou přidanou hodnotu: méně pracovní doby, nižší náklady, vyšší kvalitu, vyšší efektivitu. Z toho profitují naši společní zákazníci. Tak to může a má pokračovat - i během následujících 25 let. Srdečně blahopřejeme k výročí!“

TIMOCOM, zákazníci, partneři: společně směrem „budoucnost“

Stále hustší síť aplikací a funkcí a zároveň i nadále snadné ovládání je charakteristický znak, který byl vyzdvižen již v rozhovoru u příležitosti výročí s nejstarším zákazníkem TIMOCOM, společností Dallmaco Speditionsges. mbH.

Navíc probíhá neustálá komunikace s připojenými zákazníky a roste počet strategických propojení s partnery. Díky tomu všemu je systém od TIMOCOM se svými připojenými službami tak úspěšný. Pro firemní vizi, vytvořit svět bez logistických výzev, je tato úzká spolupráce zásadní. Vybudování digitální logistiky budoucnosti totiž není úkolem jednotlivců. Je to společný projekt naší doby, na němž se ovšem každý jednotlivec může významně podílet.

Mohlo by Vás také zajímat:

TIMOCOM Pomoc při rozjezdu: Jak získat zakázky

Co se skrývá za úspěchem burzy nákladů od TIMOCOM, není žádným tajemstvím

Digitální mosty: Rozhraní propojí systém od TIMOCOM s Vaším TMS nebo ERP systémem

Staňte se znalcem v oboru

Nechte si pravidelně zasílat relevantní články, důležité odborné příspěvky a exkluzivní zprávy pro uživatele!


Přihlášení k odběru novinek

Nahoru