Z domova 29.06.2020
5

Z kamioňáka YouTuberem – Gugýto za volantem

Příspěvek ve spolupráci s Martinem Goliášem alias GUGÝTO

TIMOCOM_Gugýto: videa z kamionových přeprav

Proč vlastně Gugýto? Má přezdívka vznikla asi ve třetí třídě. Do té doby se mi říkalo všelijak, ale přezdívku jsem žádnou neměl. Volávali na mě: prase, špeku a podobně. Až jednou došel spolužák a začal mě říkat GUGO. To se ve třídě chytlo a takhle mě všichni od té doby oslovovali a někteří dodnes – hlavně u nás v malém městě. Od mých 18 let jsem začal jezdit do Brna na večírky a tam mi jedna kámoška začala říkat GUGYTO. Tahle přezdívka se mi zalíbila a když jsem zakládal svoji Facebook stránku, tak jsem tu přezdívku do ní použil čili Gugýto za volantem. A tímhle se to rozšířilo do světa a říkají mě tak všichni. Popravdě, málo kdo už mi řekne Martine, a mě to vůbec nevadí :-).

Jak jsem začal řídit kamion

Za volant kamionu mě posadil můj táta. Je ze staré gardy řidičů a já s ním od mala o prázdninách jezdil na cesty. Brzy mě začalo zajímat vše, co smrdí naftou a má více jak 4 kola. Po základní škole jsem nastoupil na učňovský obor autoelektrikář. Po vyučení jsem byl 14 dní doma, když jsem jel pro moji mámu do práce, kde dělala dispečerku. Její šéf se mě zeptal, jestli nehledám práci. Potom už to bylo rychlé, nastoupil jsem a jezdil pro něj 11 let. Od Avie A31 až po tahač s návěsem.

Z kamioňáka YouTuberem

Na mých cestách po Evropě jsem zažíval spoustu smolných okamžiků, které jsem pak vyprávěl kámošům. Vždy se docela u toho na můj účet pobavili, což mně ale nevadí, Mám rád, když se lidé smějí. Tak jsem se nechal inspirovat mým kamarádem a začal jsem psát blog. Po prvních dvou článcích jsem koupil kameru, ale ležela dlouho ladem, než jsem na ni něco natočil. Při jedné z rutinních cest do zahraničí se mě pokazil tahač a já strávil 5 dní v Německu v servisu, kde jsem se hodně nudil. A tenkrát jsem natočil můj první příběh na kameru.

Po návratu domů jsem video nahrál na můj youtube kanál, který jsem měl už dávno založený, ale byl víceméně mrtvý. Odkaz na video jsem nasdílel také na moji stránku na Facebooku GUGÝTO ZA VOLANTEM. Překvapila mě odezva. Lidi psali, že se u toho válí smíchy a stejné reakce byly i na Youtube. To mě potěšilo a začal jsem pozvolna nahrávat další příběhy a záběry z cest. A tak to šlo dál až do současné podoby kanálu.

Příjemné kapesné, ale na nájem to není

Mám dobrý pocit, když se lidi u mých videí zasmějí a zlepší si tak náladu. Smích přece léčí! Díky tomu, že točím videa, už jsem poznal spousty fajn lidí a z některých se dokonce stali přátelé. Můj youtube kanál je relativně malý a cílová skupina lidí, co mě sledují, není tak početná. Ani výdělky proto nejsou nijak závratné, jako u známých youtuberů. Nějaký peníz to ale vygeneruje a je to fajn kapesné. Na nájem to ale určitě není.

Práce, videa, volný čas a jak to všechno skloubit?

Když se natáčí jízda kamionu nebo mluvený příběh, je to jednoduché a samotné nahrávání moc času nezabere. Horší jsou natáčení ve firmách, kde často nemají nervy na vás čekat, než si dáte kameru na vhodné místo. Existují taky zákazy pořizování videí, takže ta nejzajímavější práce často nejde natočit. Nejvíce času zabere samotné střihání videí. Nedělám to na cestách, ale doma. A pokud je člověk takový popleta, jako jsem já, tak se bavíme o hodinách stříhání. Ale dá se to skloubit.

Proč to vlastně dělám?

Chci lidi hlavně pobavit. Současně ale ukazuji, že kamioňák může být i veselá kopa, co svoji práci dělá s láskou a profesionálně. Často je mi vyčítáno, že jsem ve videích vulgární. Ale jak postupně stárnu, snažím se to omezit.

Na dálnicích nejsme oblíbení

Vnímají nás jako odpad, který překáží na cestách. Za svých třináct let si už nedělám iluze, že je tomu jinak. Víte, lidi si neuvědomují, že ten kamion, co je zrovna brzdí svou pomalou jízdou, veze zboží pro ně. Vše, co běžně používáme, vše, co nosíme, v čem jezdíme a v čem bydlíme, tohle vše máme díky dopravě. My, co pracujeme v dopravě, to všichni víme, ale ostatní nikoliv. Mě tohle strašně mrzí. Nejvíce mě ničí, že i v těch firmách kam jedete nakládat či skládat, se k řidičům chovají arogantně a povýšeně. Jednou jsem dojel do firmy a tam mi po jednom dni čekání řekli, že mám najet na rampu číslo 7. Z mého místa, kde jsem stál, jsem ji neviděl, tak jsem se zeptal, kde ta rampa je? Odpověď byla, že mezi 6 a 8… Jindy je nám odepřeno jít ve firmě na toaletu. Jsou ale naštěstí i výjimky a těm všechna čest. My řidiči nechceme mnoho. Jen slušné chování. To, že se někde na nás usmějí, dají jen tak nezištně kafe a popřejí hezký den, udělá hned svět hezčím. Já chápu, že všichni řidiči nejsou slušní. Je mezi námi spousta těch, kvůli kterým se pohled na nás mění k horšímu. Nakonec to dorazí média, která nám nepomáhají už vůbec. Pusťte si večerní zprávy nebo si na zpravodajských serverech přečtěte komentáře pod článkem „Nehoda kamionu“. Často mi zůstává rozum stát, kolik je tam proti řidičům hněvu. Proto se snažím ukázat naší branži z našeho pohledu a doufám, že se to třeba jednou zlepší.

O autorovi:

Martin Goliáš alias Gugýto je vysmátý šohaj z Jižní Moravy. Jako řidič z povolání pracuje již třináct let. Nyní jezdí pro společnost MEGATRANS – Radim Šebesta s.r.o. Videa o své práci natáčí od roku 2015 a na svém youtube kanálu čítajícím přes 15,6 tisíce odběratelů jich dosud zveřejnil 78. Do budoucna chce zkvalitnit obsah videí a přibližovat lidem příběhy kolegů řidičů.

Jedna z posledních ochutnávek Gugýtovy tvorby: PRÁCE KAMIOŇÁKA 8 - ÚZKÉ HOLANDSKO A NAKLÁDKA + KURTNOVÁNÍ

Staňte se znalcem v oboru

Nechte si pravidelně zasílat relevantní články, důležité odborné příspěvky a exkluzivní zprávy pro uživatele!


Přihlášení k odběru novinek

Nahoru