Egeplast a TIMOCOM
Spokojení zákazníci a úspora až dvou hodin času denně díky zobrazení v reálném čase
Již více než čtyři roky využívá středně velká firma egeplast TIMOCOM Marketplace – a s velkým úspěchem! Ale logistika se vyvíjí skutečně rychle, a tak se neustále objevují nové výzvy. V logistice společnosti egeplast, která se specializuje na zásobování stavenišť, jde především o stále se zvyšující časový tlak. I minimální zpoždění může vést k zastavení stavby a vysokým pokutám. Pro pracovníky oddělení plánování to znamená především jednu věc: stres. Markus Hollenhorst, vedoucí logistiky a přepravy ve společnosti egeplast, v tomto úspěšném příběhu popisuje, jak se společnosti podařilo ušetřit až dvě hodiny denně a posunout zákaznický servis na novou úroveň díky novému řešení Real Time Visibility od společnosti TIMOCOM.
Zajímá Vás také zobrazování v reálném čase?
Chtěli byste si náš Marketplace nezávazně a bezplatně vyzkoušet?
Vše začalo objednávkami přepravy a burzou nákladů
„Začali jsme s objednávkami přepravy – vedle běžné burzy nákladů. Jedním z největších problémů pro nás jako odesílatele bylo, že jsme kromě systému ERP neměli vlastní systém řízení dopravy,“ popisuje Markus Hollenhorst, vedoucí logistiky a přepravy, situaci ve společnosti egeplast před používáním Sledování zásilek live. „Přestože máme i některá vlastní vozidla v trvalém provozu, jsme výrobní společnost.“ Výzvy, kterým čelí společnost egeplast jako zasilatelská firma, nejsou v tomto odvětví výjimečné. Komunikaci mezi mnoha různými subjekty ohledně stavu zásilek často ztěžují jazykové bariéry a nedostatečná digitalizace. Na trhu chybí ucelená řešení, která by splňovala stále hlasitější přání zákazníků po větší transparentnosti a zajišťovala vyšší efektivitu.
Zpoždění dodávek na staveniště může mít vážné následky. Stavební projekty se často řídí složitým harmonogramem, který neponechává prostor pro nedostatek zdrojů. Pokud se dodávka opozdí, nelze jednotlivé kroky takového harmonogramu provést, což vede ke zpoždění a zastavení stavby – v nejhorším případě může dojít i k zastavení celého projektu. Pro zasilatelské společnosti, jako je egeplast, to může znamenat vysoké sankce, a tedy obrovský tlak.
Přestože dopravci sami sledují svá vozidla prostřednictvím telematických systémů, pokud chce zákazník vědět, kde se zásilka nachází, často to vyžaduje velké úsilí. „Před živým sledováním zásilek jste museli do firmy zavolat a zeptat se: „Kde je ten náklaďák?“. Pokud denně vypravíte 20 až 30 vozidel, trvá to nějakou dobu,“ vysvětluje odborník na logistiku.
Úspora jedné až dvou hodin denně díky výpočtu předpokládaného času příjezdu
Sledování zásilek v reálném čase od společnosti TIMOCOM si dalo za úkol řešit právě tyto problémy. Implementací řešení dosáhla společnost egeplast obratu a výrazného zlepšení v oblasti transparentnosti a efektivity. Pomocí rozhraní byl systém přímo propojen s podnikovým systémem ERP, aby mohlo oddělení plánování pracovat ze svého známého prostředí. Díky 299 připojeným poskytovatelům telematických služeb nebyl problém ani s připojením k dopravcům: Odkaz jim umožní přístup k živému sledování zásilek a v několika krocích mohou potvrzovat příslušná vozidla. Díky tomu mohou všichni účastníci přepravy sledovat stav zásilky prostřednictvím živého sledování. Po splnění zakázky se toto sledování automaticky ukončí.
„Hlavní výhodou je výpočet předpokládaného času příjezdu. To nám ušetří spoustu času při telefonování. Vidíme, že vozidlo je na cestě a včas. Díky tomu můžeme naše zákazníky včas informovat o tom, kdy řidič přijede. V závislosti na denním objemu expedic nám to určitě ušetří jednu až dvě hodiny denně.“ Další výhodou výpočtu předpokládaného času příjezdu je zlepšení služeb zákazníkům. „Jako soukromá osoba již znáte princip sledování z balíkových služeb,“ říká. „Jsem však rád, že nyní můžeme stejnou úroveň služeb našim zákazníkům nabídnout také.“ Pokud se někdo pana Hollenhorsta a jeho kolegů zeptá na stav zásilky, mohou mu prostřednictvím odkazu požadované informace poskytnout během několika sekund. To umožňuje společnosti egeplast získávat body díky proaktivní komunikaci – a to i tehdy, když věci někdy nejdou podle plánu.
Sledování zásilek v reálném čase jako kompletní řešení pro středně velké firmy
Většina trubek, které společnost egeplast vyrábí a odesílá, je dodávána na staveniště. To představuje pro dodávky další zvláštní výzvu. Pan Hollenhorst ji popisuje takto: „Na staveništích často nemáte konkrétní adresu místa vykládky. Například stavební pozemek se nenachází pouze na adrese Nürnberger Straße 54, ale rozkládá se na několika číslech popisných. To zpočátku ztěžovalo přesný výpočet předpokládaného času příjezdu, ale společně s firmou TIMOCOM jsme našli řešení.“ Pomocí geofence bylo možné nastavit polohu místa vykládky v okruhu 5 kilometrů. To umožnilo společnosti egeplast vypočítávat čas příjezdu přesněji. „Pro nás jako středně velkou firmu je to prostě skvělé komplexní řešení. Nemusíme provozovat tři další systémy, ale jednoduše máme prostřednictvím TIMOCOM digitální přehled o celém procesu přepravy přímo z našeho systému ERP.“
Jistota do budoucnosti díky zobrazování v reálném čase
Klíčovým faktorem úspěchu společnosti se stále více stává digitalizace – to si uvědomuje i firma egeplast a reaguje na to využíváním dat v reálném čase. Výsledkem je větší transparentnost, menší nároky na komunikaci a lepší služby zákazníkům. A tlak na plánování způsobený zpožděnými dodávkami se výrazně snížil. „Řešení Real Time Visibility od společnosti TIMOCOM nás posunulo o velký kus dopředu“, uzavírá pan Hollenhorst. „Jsme zvědaví, co dalšího nám ještě budoucnost přinese.“
Chcete také udělat další krok k logistice budoucnosti?
Zjistěte více o rozhraní a dalších produktech od společnosti TIMOCOM, náš specialista Vám rád zodpoví Vaše dotazy:
Adam Suda
Strategic Account Manager
+420 776 122 671
Změna plánu snadno a rychle: Agilní logistické procesy společnosti Krämer Bau GmbH
Techno-Druck: Úspěšný provoz je bez služeb od TIMOCOM nemyslitelný
Paula Bongers
Content Marketing Manager