TIMOCOM 06.03.2023
3

Pomůže s nákladem i s informacemi

Jak lze využít TIMOCOM, prozradil ředitel české spediční společnosti Filip Kantor

Filip Kantor, ředitel společnosti Czech Logistic Alliance (CZ)

Foto: Michal Štengl

Platforma společnosti TIMOCOM je největší evropská burza nákladů a volných přepravních kapacit
v Evropě. Jak nám ale prozradil Filip Kantor, ředitel spediční společnosti Czech Logistic Alliance (CZ),
která ji používá přes deset let, vedle propojení obou světů ji lze využít i jako analytický nástroj pro
zjišťování spolehlivosti.

Společnost Czech Logistic Alliance je na trhu od devadesátých let. Zajišťování kamionové přepravy se naplno věnuje od roku 2008 a od roku 2011 je u toho i Filip Kantor. Díky svému propojení na britské ostrovy se tato společnost primárně zaměřuje právě na tamější klienty, takže 90 % její práce představuje import ze Spojeného království do Evropy.

Zjišťujeme spolehlivost

„TIMOCOM nám pomáhá najít nové klienty, kterými občas vyplníme zbývající volnou kapacitu. Nicméně tuto platformu využíváme navíc i jako zdroj cenných informací pro zjištění kredibility nových potenciálních dopravců,“ začíná naše povídání Filip Kantor ve své kanceláři v Praze 6 nedaleko metra Bořislavka.
Dostat se totiž na TIMOCOM Marketplace není až tak úplně samozřejmé. Aby dopravce, resp. subjekt hledající přepravu zboží dostal „své číslo“, musí splňovat určité podmínky a projít schvalovacím procesem samotné platformy, zahrnujícím i nějakou historii. „TIMOCOM je proto skvělý nástroj pro prověřování solventnosti firem,“ pokračuje Filip Kantor. Nicméně pro Czech Logistic Alliance je to spíš odrazový můstek pro další pátrání. K němu následně používá veřejně dostupné zdroje nebo sociální sítě, skrze něž se dokáže dostat i k přímým kontaktům na dispečery či tzv. „decision makery“ neboli ty, kteří dělají hlavní rozhodnutí.

Noví prověření dopravci

Tímto způsobem si výrazně rozšířili portfolio svých smluvních dopravců až o šedesát, a to hlavně z Polska. Tam totiž panuje velká nabídka, nicméně jak známo, zhruba polovina tamějších dopravců je spolehlivá, druhá ne. A právě na spolehlivosti, vysoké kvalitě, flexibilitě a maximální transparentnosti při přepravě zboží (zahrnuje například přesnou znalost polohy nákladu a její sdílení se zákazníkem) si Czech Logistic Alliance maximálně zakládá. Tato firma se může pochlubit certifikací ISO. I díky tomu mají více nákladu, než dokážou pokrýt svými smluvními dopravci. „V současnosti máme 30 až 40 partnerů, kteří pro nás jezdí pravidelně, další si podle potřeby najímáme,“ říká Filip Kantor. Celkově disponují zhruba 60 prověřenými dopravci. Stejně tak mají několik partnerů, pro něž zajišťují pravidelnou přepravu zboží z Británie často i deset a více let.

Covid a prázdniny

Jak Filip Kantor přiznává, TIMOCOM je skvělý nástroj v době prázdnin, kdy panuje nedostatek vozidel i nákladu. V tu chvíli se totiž dá vytěžit celá řada nových kontaktů, protože do databáze vstupují i firmy, které tam do té doby nebyly. Podobné to bylo i v době covidu. Pro Czech Logistic Alliance pandemie znamenala paradoxně nejvíc práce a zároveň je hodně posunula dopředu. Dokázali totiž eliminovat zákazníky, s nimiž byla „těžká práce“, a mohli se tak plně soustředit na ty „správné“ a nabídnout jim maximální servis, který se někdy transformuje do vzájemného partnerství a skvělého vztahu.
„TIMOCOM má opravdu celou řadu různých, pro většinu firem asi i užitečných nástaveb, jako je třeba správa Objednávek, Výběrová řízení a podobně. My však používáme výhradně jenom Burzu nákladů, a to částečně i z bezpečnostních důvodů,“ odpovídá Filip Kantor na dotaz, jaké jiné služby využívají.

Text a foto: Michal Štengl, Transport a logistika

 

Mohlo by Vás také zajímat:

Přepravy plánujte s předstihem - zákazy jízdy v Evropě

Výhled na trhu: 6 trendů v logistice na rok 2023

Mezinárodní inkaso pohledávek

Staňte se znalcem v oboru

Nechte si pravidelně zasílat relevantní články, důležité odborné příspěvky a exkluzivní zprávy pro uživatele!


Přihlášení k odběru novinek

Nahoru