TIMOCOM 30.03.2021
4

Zákazníci u kormidla: Od koncového spotřebitele ke spolutvůrci chytrých aplikací

Takto probíhá evoluční vývoj softwaru v logistice

Díky evolučnímu vývoji softwaru se z koncových spotřebitelů stávají spolutvůrci

Kdo si chce udržet konkurenceschopnost, potřebuje inovace. Kdo chce posouvat inovace dopředu, musí se vydávat novými cestami. Jednou z těchto cest je evoluční vývoj softwaru, který od začátku zapojuje zákazníky. V tomto článku se dozvíte, proč se tento aktuální trend stává pro TIMOCOM standardem.

Vztahy se zákazníky a inovační síla rozhodují o společném úspěchu

Časy hloubání za zavřenými dveřmi jsou dávno ty tam. V dnešní době jsou zákazníci nejen takzvanými koncovými spotřebiteli, jimž je produkt po dokončení předán. Očekávají možnosti spolurozhodování a volby. To platí jak pro individuálně namíchané müsli, tak i pro každodenně používaný pracovní software. 

Podle aktuální studie poradenské firmy Accenture bude budoucí úspěch záviset na tom, zda firmy dokáží proměnit pasivní publikum v aktivní účastníky. Zaměstnance, zákazníky, partnery a veřejnost je potřeba vyzvat k tomu, aby harmonogram této proměny spoluutvářeli. Krom toho 72 procent vedoucích pracovníků souhlasilo s tím, že vývoj inovací by měl být součástí firemní DNA. Oba faktory, inovativní síla a energie zákazníků, tvoří základ pro trendy, jako jsou personalizované, digitální zážitky, vývoj chytrých aplikací, inteligentních algoritmů nebo robotika.

Zažijte nyní sami, jak uživatelsky přívětivý a intuitivní je Smart Logistics System od TIMOCOM. 

Vyzkoušejte zdarma zde

Uživatelská přívětivost jen s pomocí uživatelů

Jako moderní FreightTech společnost zakotvil TIMOCOM tento přístup ve všech firemních oblastech. Bez spolupráce s uživateli totiž nemůže vzniknout žádný uživatelsky přívětivý a efektivní software.

Abychom Smart Logistics System dále optimalizovali a přizpůsobovali požadavkům budoucnosti, používáme nejrůznější formáty a kanály, které máme v tomto směru k dispozici“, Michelle Jonas, Strategic Product Manager u TIMOCOM. V minulosti tak byly například organizovány mezinárodní workshopy se zákazníky. Ty se zaměřovaly nejen na zpětnou vazbu od zákazníků, nýbrž také na společné vytváření možných řešení pro odvětví logistiky a dopravy. Nové nápady a přání zákazníků jsou v závislosti na prioritě integrovány do ročního plánu při vývoji softwaru v TIMOCOM.

Postupný vývoj produktu jako základ inovace

V rámci usergroup spolupracuje TIMOCOM pravidelně s uživateli tak, aby lépe poznal jejich potřeby, diskutoval o nových nápadech a prezentoval prototypy. Myšleny jsou tím základní funkcionality systémové funkce nebo aplikace ve Smart Logistics System. Tímto způsobem mají být přímo zapojeny zkušenosti zákazníků. Koncepce produktů jsou zde postupně – evolučně – rozšiřovány a optimalizovány, dokud nejsou splněny potřeby uživatelů. „Díky včasnému zapojení zákazníků můžeme nápady jednoduše v krátké době vyzkoušet. Přitom se také stane, že společně zjistíme, že některý nápad je potřeba znovu promyslet“, říká Katharina Wittenberg, User Researcher u TIMOCOM.

TIMOCOM usergroup jako platforma pro spolupráci

Teprve nedávno jsme se v rámci usergroup zaměřili na hledání vhodných poskytovatelů logistických služeb nebo zadavatelů z výroby a obchodu. Výsledek: flexibilní vyhledávání firem uzpůsobené potřebám uživatelů představí TIMOCOM ještě letos. Stejně jako nové profily firem, které nebudou v ničem pokulhávat za podrobnými a atraktivními profily, jak je známe například ze sociálních médií.

Také uživatelé TIMOCOM sami vidí přímé výhody takovéto iniciativy. To si myslí Oliver Brenner ze společnosti Group7 AG: „Já mám obecně rád inovace zaměřené na uživatele.  Proto jsem hned věděl, že se zapojím. V konečném důsledku to zase poslouží nám samotným.“ Brenner se chce podílet také na budoucím „testování“: „Jen ten, kdo se zapojí a chce něco posouvat dopředu, může také kritizovat, když něco nefunguje tak, jak by si to představoval. Všechno začíná u nás samotných.“
Christian Mainhardt, Donau-Speditions-Gesellschaft Kiessling mbH & Co. KG, navíc považuje účast v usergroup za šanci uzpůsobit systém TIMOCOM vlastním potřebám a potřebám oboru: „Mám radost, že můžu přispět k vylepšením produktu, z nichž mohou těžit všichni uživatelé systému od TIMOCOM.“

Zapojení uživatelů je moderní - spolutvůrci vítáni

Praxe potvrzuje výsledky dotazníku provedeného společností Accenture. Používání inovací je důležitou součástí firemní kultury TIMOCOM. Spolupráce uživatelů je přitom nezbytná. Jsou to konec konců právě oni, kteří se systémem od TIMOCOM dennodenně pracují.

„Znalost skutečných (nejen domnělých) potřeb našich zákazníků je a zůstane klíčem k úspěšným produktům. Z bezpočtu rozhovorů a „testování“ jsme se naučili mnohé - jak to dělat nebo jak to právě nedělat“, shrnuje Michelle Jonas, Strategic Product Manager u TIMOCOM.

Máte-li také Vy zájem nahlédnout nám přes rameno a aktivně se zapojit do tvorby, obraťte se na nás.

Tudy se dostanete do usergroup

Mohlo by Vás také zajímat:

Chytrá spolupráce v logistice
TIMOCOM Pomoc při rozjezdu: Jak založit dopravní firmu?
TIMOCOM Pomoc při rozjezdu: Jaká pojištění jako dopravní firma potřebujete?

Staňte se znalcem v oboru

Nechte si pravidelně zasílat relevantní články, důležité odborné příspěvky a exkluzivní zprávy pro uživatele!


Přihlášení k odběru novinek

Nahoru